Friday, October 12, 2012

Nak Kurus, tp xtaw camane? camane tu??


Assalamualikum semue=) Selamat hari Jumaat.

oke. xmau ckp berjela lagi sebab malas nak baca kan? Camane nk kurus dengan cepat? Xyah mkn nasik memang kurus pon beb.aku pernah buat. memeang gler cengkung. dan aku bakal buat lagi sebab nak kurus drastik walaupon aku taw benda tu salah. tp yang pling korang kena ingat jangan skip meal, mkn hidangan kecik dan kerap xpe.klo org xbelajar nutrition ni, die cakap xleh makan kerap sebab nanti sama je kalori ngan org mkn bnyk sekaligus tp sekali sehari. SALAH!! tuan-tuan dan puan2. body kite ade tahap untuk memproses makanan. Jadi, klo makan bnyak dalam satu2 masa, body akan simpan yang selebihnye sebagai lemak ye puan2 dan tuan2. Klo makan sikit2 dan kerap, body akan proses HABIS dan kerap pula sebabkan metabolisma anda MENINGKAT sebab ade bnde nak di cernakan n TERPAKSA BEKERJA.

Tapi malangnye aku tak buat, aku tahu prinsipnye tp xbuat sebab kewangan aku x kukuh sekarang ni nk mkn skit dan kerap.Al maklumlah mkn kat luar,kne beli,pulus flat..kikiki..tp xpe, aku BOLEH kurus. dan akan dpt body yg sexy jgk sebab aku bnyk jalan wooo...Byngkn aku jalan kaki nk g rt dh 20 minit.pstu nek lrt, nek bas n jalan lagi 5 minit. itu pergi je.balik pon same.so hari2, boleh di katakan aku jalan sebanyak 25 minit dan at least dh bakar lemak aku at least 100 kalori( aku xsure sgt jln kaki stgh jam bape kalori terbakar, mls nk rujuk buku). Jgn mls cam aku..ok la uols..I lom mnd lagi.kbai.

AKU LOM KEJE, XYAH NAK PK SGT yANG AKU KJE KAT MANE..bhaahahahah~

No comments:

Post a Comment