Wednesday, October 6, 2010

siapakah aku sebenarnye....

hati aku hiba tp bibir tersenyum indah..mampukah manusia faham siapakh diriku yang sebenarnye...walaupun rautku tenang namun dalam hati sangat la kusut masai..pada siapa yang ingin ku luahkan rasa..pada tuhanku Yang maha Esa sahaja aku mampu berkata-kata..aku bernekad takkan tertumpu kepada nafsu semata..harpanku tinggi menjulang...mementingkan akal sahaja, bertindak tidak mengikut kata dan suara hati..jiwa kosong akan ku isi kan dengan mendekati-Nya..ku mengharapkan hidayah-Nya..semoga aku hidup sebagai ank adam yang berjaya, menjadi pengikut yang pemimpin ku harapkan ke arah yang benar dan yang paling penting menjadi hamba yang taat kepada suruhan-Nya..aku cba bertenang dan menjiwai hidupku..kadang2 aku mempersoalkan kenapakah ujian ini amat berat..tp..aku tahu perlukan kesabarn je semua tu..okiee....aku akan bersabar...tpi tunjukkan lah aku ke jalan yg hak dan lurus.
-----> baru je lepas telepon kat umah...huhhh..kenapakah aku perlu buat2 gembira..? sedangkan lam ati aku sayu sangat..mengapakah aku perlu membuat lakonan spontan mcm ni...terpaksa..hidup ini aku warnai dengan bunga2 indah, tapi racun mencucuk jiwa xde yg tahu...sedih bile terkenang nasib tp xpatut mengeluh sekiranya itu yang tersurat..hanya mamou berdoa n redha...
-----> abah skait lagi ke? abah jawab " mmmm..." abah gi hospital x? abah jwab
" dah pegi tp dh balik.." aku jawab abah jgn la tipu..xboleh la buat mcm ni..abah diam je..taxpe la abah, nanti hujung mnggu ni orang balik naik bas, hari jumaat malam sabtu..nanti orang balik, kite gi hospital ek..kite check ape yang buat abah sakit sgt tu ek...abah diam je..xpe abah, rehat2 ek..tunggu orang balik...
-----> hello ma...tadi orang telopon abah.. ma: ha...ape abah ko ckp? aku jwb:xde..abah ckp die gi hospital tapi dah balik....tp msti die tipu kan? ma gelak je..xpe ma, orng nk usung abah gak ujung mnggu ni gi hospital..mne bleh cmni...nk tgk ape lg pnyakit ayah...ma ketawa lagi...ma ckp: ma dah bnayk kali suh abah ko gi hospital..smlm ma tnye lagi, cmne ni, nk gi hospital x? abah jwb tnggu sehari 2 lagi...huhhh...hurmmmmmmmmm..xtaw la..rse ketat je dada aku..ma ckp: aritu ade doctor dtg umah n bg suntikan. doktor tu kata kena gi hospital, takut effect dr operation n kanser aritu, takut makan usus... aku jawab: org pn rse gitu ma..ma ckp: ayah ko muntah n kembung perut n xtido bnyak hari dah...tp die perit gi hospital takut kna tahan lagi...hurmmm..xpe la ma, nanti kite bwk die gi...kena pakse nih...xpe ma, jgn rsau2 sgt, tenangkan pikiran tu ye..nanti kite usaha same2..

suare aku ckp ngan ma mcm ceria n tenang je tp ati aku menangis sebenarnya...hurmmm...tp aku kena jd sekuat hajar dan seteguh ibrahim jika mahukan ma n family ku kuat...aku berdoa moga abah diringankan kesakitan ni...sian abah..

No comments:

Post a Comment