Friday, October 8, 2010

hati ku nervous..xtaw nape...

hari ini..rse kpala sgt be-ol...smalm tdo awl sbb pnat sgt...lpas bsuh bju lam kul 9 lbih da tdo..then, pastu tgk fb jap tros ngantok..rumet suh kjutkan kul 10 tp aku lak yg lena...tdo punye tdo, terjaga kul 12.30 am..mse tu ati aku berkecamuk giler..ngan mslah ngan pkwe lg..tp actually bkn mslh bsr pn..hurmmm...tp aku jnis xleh yg tangguhkan mslah..mau di settlekan secpt mngkin..aku kol die n settlekan prob..aku mintak maaf...bnda ni peribadi tuk aku ceritakan sbb aku xnk sesape yg sakit ati...then, aku xdpt lelapkan mata lagi..pastu umet aku pon jaga gak, kiteorng mkn maggie...pastu aku tdo blik kul 3 pagi..then bgn 5.30 am.aku ke tempat praktikl spt biase tp aku dh nekad xmo peramah sgt ngan pak cik driver..die ska mengagungkan kaum bkn melayu n law di ajak bercerita sal agama, xllak die sokong agama kite yang benar ni..plek...arini juz dgr radio je lam pajero tu..
then, arini aktiviti kat tempat kje, potostat pamplet n lipat pamplet, staple pamplet..n arini gak tmpat kje aku ade wat jamuan raye..arini tolong potong ketupat...then sempat borak2 ngan kakak CO Besta ni..pastu tba2 die ade cte sal kje..aku ape lagi teros tnye sal kje..tuk adik aku..die kta nt bwk je adik dtg..so aku gembira la..tros kol adik n tnye die nk x...aku g taw la die..die stuju...pastu ake lepak lgi...mkn2 n on9..hati ni gemuruh je..xtaw nape..pastu akak CO pnggl aku..die suh adik aku g inject thypoid dl b4 kje..lah 1 hal lak aku nk wat..tp xpe la..aku yg beriya n gati mulut nk tnye sgt td..pstu aku ter pk mak bg x ni..aku tros kol mak...mak ckp die kat emergygency room kat HRPZ bwk ayah gi cna check..mak kata abg blik pjuk ayah gi hospital..aku gembira lam sedih...mak kata ayah mkin teruk sbb tu kna pkse gi hosptal..jantung aku berdenyut..xtaw nk ckp ape..tp, nk elak dr sedih aku tnyekan mak sal kje adik ni..mak mcm x bg..aku lak yg rsau ape nk jwb ngan kakak CO ni lak..hurmmm...tp papepun mak kata ayah ngah sakit xkan nk tnggl cam tu je..tu aku paham..pape pn tgk keadaan..aku bingung la sekarang nih..xtaw nk rse ape..bercampur baur perasaan aku..rse nk hilangkan dri je..tp mslahnye praktikal lak..
rse nk g tmpat yg sesape xleh cri n xleh cntact...tmpat xde line..huhuh..
tension hidup aku nih...tp orng yg xtaw ska push hidup aku ngan mcm2..aku xthan..tension sgt2...tp apakan daya aku ni hamba_Nya dan papepn xde ape yg dpt mnyelamatkan aku selain Nya..tp mengapakh dugaan hebat ni harus aku lalui...adakah di sini Allah mahu menguji kesabaran umatnya dan ketaatan ku?,,
"....Ya Allah, kau jauhilah aku dari sifat putus asa dan sentiase tenang dlm pkerjaan ku...Ya Allah kau ringankan lah dan putuskan lah apa yang terbaik untuk kedua ibu bapaku, sesungguh nya keputusan mu itu adalah maha adil dan Engkaulah pencipta yang agung..."

No comments:

Post a Comment