Sunday, June 16, 2013

Weight Loss Journey

Assalamualaikum sume ;)

Sudah bersarang blog ni...hahhaha...actually xde mse dan xde intrnet connection nk update la...arini aku bersemangat nak update sebab nk buat blog ni sbgai diary la knon tuk weight loss ni..**konon** la...bhahahha~

Sekarang ni aku cabar diri aku untuk lost 10 kg in a month..ok..ok..aku taw x sehat  ok...tp take as challenge in 30 days...so far aku dh gi gym selama 5 hari dan aku lost 1.5 kilos ok! arini je aku off g gym al sebab semalam macam nak pengsan. So arini rest jap..tapi aku buat jgk aktiviti seperti zumba selama 30 minit..Seronok taw!

So, aku nak bagi tips sikit la sesape yang memang nak turun berat badan k!

PERTAMA:  DETERMINATION @ GOAL!!!!

*ini sgt penting taw, klo saje2 mmg xkan ikut ap yang korang plan***

LAIN-LAIN TIPS:

-aku amik fat burner -really helpful sbb klo exercise aku leh guarantee korang pancit lps 30 minit...tapi with fat burner korang boleh 2 jam exercise tnpa rase letih..xcaya sila cuba. BTW aku amik fat burner called oxyelite pro 8nt search la kat google n youtube psl review die ok!
kat ats ni lah gambar die...ade 90 bijik...3 hari pertama amik sebijik je taw..ari ke 4 leh amik 2 bijik seperately...mula2 aku mkn, aku sakit perut sikit and rase sikit nak muntah.hari kedua dh ok beb!hahhaaha...Kat dalam capsule ni ade 100 mg caffeine anhydrouse (benda ni r buat korang tahan lame dan tingkatkan metabolic rate)..Metabolic rate tu boleh cepatkan pembakaran lemak dan mkanan yang di makan. Pastu ade yohimbe- benda ni banned taw oleh KKM...sebab??? bahaya...sebab tu kena discontinue lepas 8 minggu yakni lepas 2 bulan. Yohimbe tu kecutkan fat cell ok.


-Mesti la exercise.- klo ikutkan ati gi gym ari2...aku gi gym celebrity fitness. ala...bukan aku ade duit pon nak gi gym ni...di sebabkan penjimatan, aku g bli kat groupon. byr RM 48 tuk sebulan...wehuuuu...jimat x???bhahhaha...setiap kali aku gi, aku gi paling kurang sejam setengah...di sebabkan aku amik fat burner ni la...selalu aku g threadmill je n cycling...ini kan minggu first...so, aku target bakar 500 calorie dulu...minggu 2 aku target 1000 calorie mungkin*...hahhaha..tapi aku ade idea yang lagi bagus...aku join class die...aku baru join clas salsa ...pehhhh...best gler...mcm mkn nasik+budu.hahahha...sekarang ni aku giler nak download zumba...jadinye aku g torrent nk download la ni...hahhaha...actually DVD nye hanye cost RM 25 je / set...tp jimat kan download..ZUMBA-ZUMBA!




-DIET - yang ni aku x control sgt...aku mkn je cuma malam aku x mkn berat tpi terkadang makan jugak...hahhahaha...minum tea o ngan biskut jacobs yang x best tu, mmg patah selera aku....hahhahaha...pagi aku makan macam raja ok! hahahaha

OK!!!! INI BERANI MATI PUNYE STATEMENT OK!


BERAT PADA 10/06/2013 = 76KG
BERAT PADA 15/06/2013 = 74.5KG

mari tunggu lagi 5 hari iaitu 20 hb nati ok!

sebenarnye klo nak kurus memeng kena ade group support! jom support sesame =)

bubye=)
 

No comments:

Post a Comment