Friday, June 21, 2013

Update on my weight lost journey

Assalamualaikum sume =)

Hari ni aku pegi gym lagi...total journey aku adalah 12 hari...tapi hari ni hari ke 10 g gym...Buat pengetahuan korang, aku dh tkr dh cara aku exercise so that cepat burn calorie. Aku banyak bc artikel dan blog untuk burning calorie faster  and ensure this process happen throughout the day. So, tanak banyak cte, sume ni dapat di simpulkan klo korang melakukan interval training or HIIT- high intensive interval training sebab aktiviti ini dapat menghasilkan epoc- ataupon pembakaran calorie bukan sahaja semasa exercise tetapi sepanjang hari ok!.  OK! exercise yang aku lakukan buat 2-3 hari ini adalah 30 seconds aku run for 8.0 speed..ok lah tu...untuk permulaaan..tapi untuk walk n jog lak aku set 20-30 saat bagi speed 5.5...

Diet juga penting untuk berjaya dalam menurunkan berat badan. Boleh di katakan 50-70% adalah contribute from diet.
Korang cubelah ye ! Good luck!

OK! AKU UPDATEKAN SIKIT WEIGHT LOST AKU UNTUK MOTIVATION PADA YANG NAK TURUNKAN BERAT BADAN K!

BERAT PADA 10/06/2013 = 76 KG
BERAT PADA 15/06/2013 = 74.5 KG
BERAT PADA 21/06/2013 = 73.5 KG


haaa...nampak x?kakakkakaka~ good luck kawan2. please support me!

No comments:

Post a Comment