Monday, June 17, 2013

Supplement Oh Supplement!

Assalamualaikum sume=)

Ha...arini nak cte sal supplement lak...Sebagai lepasan ijazah dietetics, ini mungkin x betul lah ye...tp bg pendapat peribadi aku, as long as korang makan dengan sehat ikut food pyramid...korang safe! tp di sebabkan gaya hidup yang hectic dan mengikut arus modenisasi ni, aku rase setiap orang memerlukan supplement. Paling tidak pon amik la multivitamin yang lengkap dengan pelbagai vitamins, minerals dan antioksida. Vitamins ni kebanyakannya terdapat pada buah-buahan. Kalo makan buah dan sayur yang cukup, tahniah! tp for those yang memang xdan or memang pemalas macam aku nk makan buah, di syorkan amik supplement ok. Minerals plak penting untuk balance kan cecair serta asid base darah supaya korang kelihatan segar. Selain itu, minerals seperti potassium sangat la bagus untuk membantu degupan jantung serta mengawal sodium dalam darah. Suka aku ingatkan supaya mengambil antioksida sebab??? Sebab nye boleh meneutralkan toksin dalam badan serta bagus untuk menjaga kapilari darah. Dengan ini dapat mengatasi penyakit kronik seperti kanser, darah tinggi mahupun korang yang nak cantik tu, KULIT! Mane nak dapatkan multivitamin ni? Banyak dek non! Macam aku sendiri amik produk GNC. Of coz la promote sebab ni kan tempat i kje...kakkakaka~

GNC women's ultra mega ! taraaaaa....





Ssupplement nak kurus camne lak???hahahhaha~

Sebenarnye mane ade supplement tuk kurus. Ape2pon korang kna jga makan dan bersenam jgk! Yup!!! Bersenam la paling penting dan calorie counting..Klo xpandai nak kira, search kat google je...banyak sangat maklumat mengenai pemakanan dan calorie counting. Tapi dalam menjayakan misi ni of coz la kna taw ape yang perlu bagi kasi cepat sikit proses nye..ye dak?

1. fat burner??
fat burner kebanyakannnye mengandungi kafein. Kafein n kopi different thing ok! klo korang taip kat google image 'fat burner' macam2 gambar yang keluar tapi yang mane yang bagus? cer teka....hahhahaa...actuallly setiap produk mestilah ade enhanced ingredients tersendiri. Tapi sebenarnye sume pon ok cuma kena jaga amount nye supaya korang selamat sebab side effect kafein ni sgt la dasyat hingga menyebabkan sakit jantung. tapi no worries, korang ade internet sila la search ek the safe amount of kafein for asia. kenapa aku letak asia tyu? sebab nt die kuar yang general lak...bdn kite dgn mat saleh (caucasian) berbeza ok! ni aku sertakan beberapa fat burner yang agak popular di kepala otak aku!

ni Grenade!

hydroxycut kat GNC

Lipo6 dapat kat online or muscle mania

oxyelite pro
aku amik yang ni, beli kat muscle mania

ni antara fat burner la...sebenarnye banyak lagi supplement nye...macam nak curb appetite la, fat blocker, carbo clocker la dan macam2 lagi...nati aku update lagi sal supplement ni.... tapi nak pesan make sure makan vitamin c, xkesah la dari source ape pon sebab tuk strengthen immune system dan antioksida tu tuk neutralize toxin k! aku kan exercise melampau sampai penat...bahahahahah...

ok sampe ketemu lagi ye =) adios ~

No comments:

Post a Comment