Wednesday, October 10, 2012

Aku Bukan Job hopping

ummm...dh 2 bln aku tanam anggur...xde buah pon..LOL! spnjang sbln, aku rehat mmg giler2 kat kg..mkn dan mkn dan mkn lg...hahahha...gem0k sudah...haishhh...dh sbln lepak kat umah, mula b0san, serabut, lost!. dengki dengan kwn2 yg berjaya, gaji masyuk..huhh! hahahaha..bkn dengki sgt oke..


oke! duk KL specifically aku dok kat kerinchi, just nearby to carrefour Bangsar South ni...sbln aku memerap kat lam bilik, yg aku syg sgt nk sewakan kat org len.umah best, umh bwh. dgn ngan sume benda. Oh my! aku gelisah sbb xde kje..genaplah 2 bln aku menganggur..hmmm...aku depress gler2 smpai nanges..family lak termasuk lah mak, kakak n cousin dok tnye psal kje.dieorng rsau.aku stress jap..pstu aku pk nape aku nanges n depress?? aku yg mntk jd cmni..aku yg create depress aku.hohhh!..aku tersedar!!


ok! aku mulakan misi job hunting.everyday aku apply job kat jobstreet, linkedIn, kat jobsmalaysia lah, mcm2...tp yg iklan sal kje gomen je aku xmntk.xcaye.hoh! actually aku ade g interview SPA tuk jawatan pegawai dietetik U41, weh,,,sgt berharap dpt SPA namun, aku xdpt buat ngan elok aritu...aku amat harap aku ade rezeki di situ tp aku taw kmmpuan aku jwb interview mmg hampeh...so, 15 october 2012 ni resultnye..mak aih...nebes ni! Ya Allah mntk la rezeki aku ade. amin~


oke! disebbkan smbil tunggu SPA ni aku dh mula gelisah la aih...in case xde rezeki kat SPA mst kna standby job kn.aku nyer saving mkin lme mkin flat...hohoh! nseb bek sblm ni kje ade wat saving. oke, 5 oktober 2012 aritu aku pi interview kat Asia Iknowledge- techinical engineering institution, mse interview mcm nk nages sbb phase interview sgt ssh. ade 3 phases. first, psl peribadi. aku x sngka soklan pertama die tnye, what is your charecteristics? aku sndri pon xpham sikap aku tp aku blasah je...lps die tnye macam2 tu, aku mmg jujur mse intrview.klebihan kat situ mmg aku brani suarakan psl dri aku.boleh kta kau ni open-minded la. then, second phase, aku di beri sbtng pensel, cmne aku nk jual???gile VIVA aku nk jwb tu..segan tp aku kuat kan smngat--> pensil combine ngan maskara.bangang je, kreatif la sgt kan..hahaha...oke dh lulus second phase, third phase...die ckp klo aku lulus, die gtaw job ni cmne. die bg aku 1 pamhplet suh aku bc n cri mklumat lam mse 10 minit.then aku kna marketkn service dieorng kat cstomer. rollplay again...yg ni aku did good. die tnye yakin td ngan penyampaian x? aku ckp je la aku yakin. die tnye nape? sbb aku berani. then, last nape kite perlu pilih awk???hohhhh...aku mmg hati suci time tu. jawapan aku???
Im have the ability to market ur service and package. Im responsible when I m given a task. Im easy going person, Im funny but Im firm when it comes to make any decision. and also I would like to make more MONEY! (english aku mmg dasat)



alhamdulillah...aku lulus n di beri offer tuk jwtn Regional Sales n Marketing Exec,kje 5 hari opis hour.best la.n basic quite bestn commision syok r..4-6k/month.hmmmm...aku rsau sbb kje ni regional--> mknenye aku kna pekat english do...aku kna handle customer yg dh di allocatekn.mksdnye, klo aku jg  sngapore, mmg haram r...ssh..n klo kna filipines! dushhh...english dieorng mmg kat lam tekak r..aku bkn reti sgt english. Malaysian english bleh r. Then rsau pening sorang2.huhhhhh...

Serabutkan diri sorang3..adei...luse ade interview gnc, tmpt lme...aku rejoin...hahhaha...hmmmm...basic rendah sgt n commision tgk kerajinan...aku pk nk rejoin balek sbb nk kwen je kot...nt nk stay kat labuan...mslh lah sal wedding ni...sbnrnye scra jujur aku rse bnde ni sgt mslh bt aku.aku nk kna g Labuan bagai..haihhh...tp apo kn dayo..gatai nk sgt kawen...ssh nye nk hdp..ak nk kje ni sbb nk bli kete dn sbgainye...kang klo kawen duk jauh2, laki ntah ke mana lak...adei...papepon Allah ni maha mngetahui..Dia tahu ap yang terbaik buat diri ini. Aku kena sabar sikit je...sabar ye wahai hati. sesungguhnye sbar kite nt mndapat ganjaran yang besar. Dengan harapan aku lulus SPA lg...uwaaaaa~~takut aih...huhu..

#MARI KITE TUNGGU RESULT SAME2#

No comments:

Post a Comment