Wednesday, October 20, 2010

sabarkah aku....

sejak 2,3 arini air mata aku xprnah kering..rumet aku pn rsau...
hati aku xtenang..walau pn lps smayang..takut aku..aku sgt depress..ayah sakit tenat kat kampung.nk g jenguk, mmg la nk tp skrng bz ngan praktikal..kata orng bz cmne pn, ayah lbih pnting..tp, klo x gi praktikal xde markah lak..ape harus buat?orng ckap sng tp yg melaksanakan cmne...tension aku...lps stress lak, mslah lg ngan knon2 nye bf..ntah lah..tp skrng aku xtaw la..saat kite perlukan die, die bz ngan kwn2 die..katenye kwn lebih pnting...snggup berkorban demi kawan, aku yg de mslah perlukan orng nk dgr mslah ni x lak dgr..tiap kali borak, xdgr skit pn cte aku..tp nk suh dgr cte hdup n kwn die..ape aku nk buat..sabar je..paling aku stress bile pape pn x jujur ngan aku..knon2 mau jga ati..klo taw aku xske, xpyah la buat..tp buat jgk, mknenye x jga la kan..kjujuran tu xde, mane nk dpt kepercyaan..smlm yng pling dasyat, rsau jgk aku..aku stress gler..smpai nk pcah dada aku...aku tepon kat umah, mak nangis sedih agaknye pasal ayah, aku diam x mnitik kan air mata sekali pn ckap ngan mak..aku xnk buat mak sedih lg..cte sal keadaan ayah..sedih sungguh..aku dpt rse beban mak..mental n fizikal..kadangkala aku tertanya2 bilekah ini semua berakhir n apakah silap aku dlm idup ni sampai kami di uji sebegini rupe..mmg la org kata,Allah uji tndenye Dia syg kat kite tp klo kna kat hidup sndri, mcm mne la agaknye..ckp senang tp orng yg laluinya cmne..sabar pn sabar..tp kdng2 sbgai fitrah hdup mnusia kdng2 ksbaran tu hilang sekejap tnpe di sedari...pas tepon mak, aku xtaw nk luah kat sape..hati aku berdenyut2 sakit..sebak..nk pecah dada aku..
xdpt aku than, akhirnya air mata aku jtuh jua ke atas meja tulis ni disaksikan laptop ni..aku sms bf tp every time sms, mcm xnk lyan n dingin..study? ok aku percaya...tut2 g kuar mkn..cmne..aku mntk 5 mnit pn jd la nk dgr mslah aku, tp xde pn..sjak 5 bln ni aku hdup terkontang kanting..die mcm xkesah..aku terngiang2 lg time bln puase aritu die ckp die dh tawar ati ngan aku..klo btl ape yg die ckp, aku xtahu nk wat ape..mslah dtg skali gus cmni..depress melampau..aku tkut jd hilang akal..aku kini nk dkatkan dri ngan agama..aku ade bc tafsir, ssh nk fham aku pk pnye pk, aku tension..rsau aku..aku mnangis sorng2..aku tkut aku prob tu..stress sgt2..dada aku mcm nk pecah..skrng snyuman aku xsenang..dulu, pergi ward, senyum, jumpe sape2 senyum...skrng xde dah..msm n kusut je mka aku..kdng2 aku nk mkn pn xde nkmat..mkn sbb nk ec prt je..xde keseronokan pn..

No comments:

Post a Comment